mamadzidka

niepłodność, ciąża, noworodek, dziecko, macierzyństwo

Jak ciąża mnie zmieniła

w dniu 20 stycznia 2014

Kiedyś wszystko wydawało się takie proste…Rodzi się dziecko i zaczyna się pasmo nieustającej radości jak w reklamach z uśmiechniętymi bobasami. Tak myślałam kiedy nie byłam jeszcze w ciąży. Życie dosyć konkretnie zweryfikowało takie myślenie. Najpierw starania o ciążę – niekoniecznie wszystko się udawało i niekoniecznie to krótko trwało. Wtedy tylko chciałam być w ciąży. Potem po długiej walce, lista życzeń się wydłużała…Żeby nie wydarzyło się nic złego, żeby na usg był pęcherzyk, zarodek, bicie serduszka, by rosło, by było zdrowe…I to ostatnie pragnienie pozostało stałe i niezmienne – by tylko było zdrowe.Nieważna płeć, nieważne nic innego, by się urodziło całe i zdrowe. Mąż mi świadkiem ile razy to powtarzalam przez te długie 9 miesięcy. Gdy nie byłam w ciązy i słyszałam jak przyszłe matki mówią to samo, kiwałam oczywiście głową i myślałam: „no tak, jasne, jasne, przecież to oczywiste,że ma być i będzie zdrowe. Przesadza…” Jednak ciąża zmienia myślenie. Tak mówiły te, które już są matkami.  Też w to nie wierzyłam. Ale już wierzę. Czekam na ten nowy etap. Czekam. Z radością pomieszaną z lękiem. Chyba teraz w tym koktajlu jest trochę więcej lęku. Ale to podobno normalne. Tak mówią…

One response to “Jak ciąża mnie zmieniła

  1. Lena pisze:

    Hej przez przypadek wpadłam na Twojego bloga…. Wiem co czujesz bo podobnie jak Ty przez długi czas nie chciałam być matką a gdy już dojrzałam z mężem do decyzji że to najlepszy czas okazało się że to wcale nie takie proste zadanie. Staraliśmy się prawie rok może to niewiele ale dla mnie to była wieczność tym bardziej że stale słyszałam o jakiejś kolejnej ciąży wśród znajomych czy rodziny.która tak łatwo im przychodziła. Każdy mówił że mamy czas a to pocieszanie było najgorsze. kiedy w końcu się udało myślałam że to sen i choć to 11 tydzień cały czas myślę żeby wszystko było jak najlepiej żeby nasza dzidzia urodziła się zdrowa bez względu czy to będzie synek czy córeczka.

Skomentuj

