mamadzidka

niepłodność, ciąża, noworodek, dziecko, macierzyństwo

Dieta Matki

w dniu 3 lutego 2014

Być Matką Karmiącą łatwo nie jest. To żadne odkrycie. Od kiedy karmienie piersią wychodzi nam wcale nieżle – temat „co zjeść” powraca w mej głowie jak bumerang.Nie na darmo na drzwiach lodówki zawisła magiczna kartka. Jest na niej mała ściągawka z produktami dozwolonymi i niepolecanymi. Niby to proste zalecenia ale zerkam na nią co i rusz. Aby się utrwaliło i aby po raz kolejny ze smutkiem odłożyć produkt „nie do spożycia”. Najbardziej brakuje mi kakao i czekolady. W ostatnich tygodniach ciąży troszkę sobie na tym punkcie pofolgowalam. I tu właśnie biję się w piersi. W ciąży też powinnam była słodycze ograniczać. Ale wtedy czułam się troszkę bardziej usprawiedliwiona. A teraz jak pomyślę, że po czymś co zjem Małego będzie brzuszek boleć – od razu się pilnuję. 

Moja dieta…No, cóż…Na razie jest chyba uboga. Bo i więcej jest produktów w moim odczuciu niedozwolonych niż tych wartych spożycia. A może po prostu brak mi kulinarnej fantazji? Podglądam na internecie propozycje dań dla matek karmiących i mina mi rzednie. Może jestem jakaś dziwna, ale większość wydaje mi się przesadzona w treści składników i jakaś taka nieapetyczna. Poza tym teraz mąż na razie gotuje. Ja czuję się odciążona chociaż w tym temacie a on rozwija swe kulinarne skrzydła. Ale jak to facet – szef kuchni – sporo bałagani i dużo marudzi. Bo lubi pokombinować, podoprawiać a ja go skutecznie hamuje. 

Dobrze, że chociaż Mały ma bufet na wyciągnięcie rączek. Mleczko ciepłe, prosto z cyca, zawsze gotowe. Bardzo się cieszę, że butelki stoją sobie na pólce nieużywane. Ot, taka mała radość.

Skomentuj

